Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Sposób załatwiania spraw

Elektroniczna skrzynka podawcza


Sekretariat

Godziny urzędowania sekretariatu:

od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 – 15.30

(sekretariat - parter)

tel./fax 42 674-58-72

tel. 42 674-88-43

e-mail: kontakt@lo23.elodz.edu.pl


SPRAWY PROWADZONE PRZEZ LICEUM:

Załatwiane w sekretariacie

  1. Nabór uczniów, przyjmowanie i wydawanie dokumentów uczniów (.doc) [.doc, 40.00 kB]
  2. Wydawanie zaświadczeń dotyczących spraw uczniów.
    • Zaświadczenia o uczęszczaniu ucznia do szkoły wydaje się bezzwłocznie na ustną prośbę ucznia lub rodzica/opiekuna prawnego.
  3. Przygotowanie i wydawanie upoważnień.
  4. Przygotowanie i wydawanie legitymacji szkolnych.
  5. Deklaracje maturalne
  6. Przygotowanie i wydawanie duplikatów świadectw
    1. promocyjnych
    2. ukończenia szkoły
    3. dojrzałości (wydanych do roku 2004) oraz legitymacji szkolnej (.pdf) [.pdf, 297.91 kB]
  7. Wydawanie decyzji dotyczących zwolnienia z zajęć wychowania fizycznego, nauki drugiego języka obcego, nauki technologii informatycznej.
  8. Wydawanie decyzji w sprawie:
    1. indywidualnego nauczania(.pdf) [.pdf, 204.71 kB]
    2. indywidualnego programu lub toku nauczania (.pdf) [.pdf, 200.10 kB]
  9. Udostępnianie Statutu i uchwał organów liceum.
  10. Przyjmowanie wniosków o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego (.pdf) [.pdf, 224.37 kB]
  11. Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji
  12. Postępowanie w sprawach nieletnich
  13. Zamówienia publiczne

Załatwiane przez kierownika gospodarczego

  1. Akta osobowe pracowników
  2. Sprawy kadrowe: nauczycieli i pracowników niepedagogicznych
  3. Sprawy z dostawcami mediów
  4. Umowy najmu

Załatwiane przez głównego księgowego

  1. Sprawy ZUS , US
  2. Wystawianie faktur
  3. Sprawy ubezpieczeń uczniów i pracowników

Załatwiane przez pedagoga szkolnego

  1. Stypendia

PROCEDURY

Procedura 1.

Zwolnienie ucznia z ćwiczeń WF lub zajęć TI/informatyki.

  1. Rodzice (opiekunowie prawni) ucznia lub sam uczeń, (jeśli jest pełnoletni) kieruje do dyrektora liceum wniosek o zwolnienie z ćwiczeń WF lub zajęć TI/informatyki podpisaną uprzednio przez wychowawcę klasy i nauczyciela odpowiednio WF lub TI/informatyki wraz z załączoną opinią lekarza o ograniczonych możliwościach uczestniczenia ucznia w tych zajęciach.
  2. Dyrektor liceum po zapoznaniu się z prośbą i opinią wydaje decyzję o zwolnieniu na czas określony w opinii lub o odmowie zwolnienia ucznia z ćwiczeń WF lub zajęć TI/informatyki.
  3. Druk decyzji przygotowuje sekretarka liceum w dwóch egzemplarzach. Jeden egzemplarz wydaje uczniowi. Odnotowuje wydanie decyzji w rejestrze.
  4. Uczeń po podpisaniu decyzji przez rodziców (opiekunów prawnych)zwraca ją do sekretariatu liceum.
  5. Sekretarka po otrzymaniu decyzji podpisanej przez rodziców (opiekunów prawnych) umieszcza ją w arkuszu ocen ucznia, a uczniowi wydaje drugi egzemplarz decyzji.
  6. Nauczyciel WF lub TI w przypadku ucznia zwolnionego z ćwiczeń WF lub zajęć TI/informatyki w dzienniku lekcyjnym wpisuje „zwolniony”. W przypadku, gdy w arkuszu ocen ucznia brak decyzji o zwolnieniu lub jest decyzja o odmowie zwolnienia nauczyciel jest zobowiązany wystawić ocenę lub nie może klasyfikować ucznia.
  7. Najpóźniej na miesiąc przed wystawieniem ocen semestralnych lub rocznych wychowawca klasy sprawdza czy w arkuszach ocen uczniów zwolnionych odpowiednio z ćwiczeń WF lub zajęć TI/informatyki znajdują się odpowiednie decyzje. W przypadku braku decyzji wychowawca wyjaśnia sprawę z uczniem, jego rodzicami (opiekunami prawnymi) i nauczycielem przedmiotu.
  8. W przypadku braku decyzji o zwolnieniu ucznia nieuczęszczającego na zajęcia WF lub TI/informatyki wychowawca informuje ucznia i jego rodziców o braku klasyfikacji z tego przedmiotu, w innym przypadku wychowawca informuje nauczyciela WF lub TI/informatyki o konieczności wystawienia oceny semestralnej lub rocznej.
  9. W przypadku zwolnienia ucznia z ćwiczeń WF lub zajęć TI/informatyki wychowawca klasy w arkuszu ocen ucznia oraz na świadectwie zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje „zwolniony” lub „zwolniona”.

>>> pobierz wniosek [.pdf, 229.28 kB]

Procedura 2.

Zwolnienie ucznia z nauki drugiego języka obcego

  1. Rodzice (opiekunowie prawni) ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją rozwojową mogą złożyć wniosek do poradni psychologiczno – pedagogicznej o wydanie opinii w sprawie zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego.
  2. Rodzice (opiekunowie prawni) ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją rozwojową składają w sekretariacie liceum wniosek o zwolnienie ucznia z nauki drugiego języka obcego wraz z opinią poradni psychologiczno – pedagogicznej.
  3. Dyrektor liceum po zapoznaniu się z wnioskiem i opinią wydaje decyzję o zwolnieniu na czas  określony w opinii lub o odmowie zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego.
  4. Druk decyzji przygotowuje sekretarka liceum w dwóch egzemplarzach. Jeden egzemplarz wydaje uczniowi. Odnotowuje wydanie decyzji w rejestrze.
  5. Uczeń po podpisaniu decyzji przez rodziców (opiekunów prawnych)zwraca ją do sekretariatu liceum.
  6. Sekretarka po otrzymaniu decyzji podpisanej przez rodziców (opiekunów prawnych) umieszcza ją w arkuszu ocen ucznia, a uczniowi wydaje drugi egzemplarz decyzji.
  7. Nauczyciel drugiego języka obcego w przypadku ucznia zwolnionego z nauki tego języka w dzienniku lekcyjnym wpisuje „zwolniony”. W przypadku, gdy w arkuszu ocen ucznia brak decyzji o zwolnieniu lub jest decyzja o odmowie zwolnienia nauczyciel jest zobowiązany wystawić ocenę lub nie może klasyfikować ucznia.
  8. W przypadku zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego wychowawca klasy w arkuszu ocen ucznia oraz na świadectwie zamiast oceny  klasyfikacyjnej wpisuje „zwolniony”, „zwolniona”.

>>> pobierz wniosek [.pdf, 230.82 kB]

Procedura 3.

Indywidualne nauczanie

  1. Rodzice (opiekunowie prawni) ucznia liceum występują z wnioskiem do poradni psychologiczno- pedagogicznej o wydanie orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania  na podstawie np. zaświadczenia lekarskiego o stanie zdrowia ucznia.
  2. Rodzice (opiekunowie prawni) ucznia liceum występują do dyrektora liceum z wnioskiem o indywidualne nauczanie.
  3. Dyrektor liceum po otrzymaniu wniosku od rodziców (opiekunów prawnych) ucznia i zapoznaniu się z orzeczeniem ustala z uczniem lub jego rodzicami (opiekunami prawnymi) liczbę godzin (12-16) i rodzaj zajęć lekcyjnych ucznia.
  4. Dyrektor liceum występuje do Wydziału Edukacji UMŁ z wnioskiem o przyznanie dodatkowych godzin i środków finansowych na indywidualne nauczanie na czas określony w orzeczeniu o potrzebie indywidualnego nauczania załączając plan ucznia wraz z przydziałem nauczycieli.
  5. Po zaakceptowaniu wniosku zastępca dyrektora lub wyznaczony przez niego członek zespołu ds. planu układa plan lekcji i powiadamia ucznia oraz uczących go nauczycieli o terminach i miejscu prowadzenia lekcji. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizuje się w ciągu co najmniej 3 dni.
  6. Zajęcia indywidualnego nauczania są dokumentowane przez nauczycieli w dzienniku zajęć indywidualnych klasy, do której uczeń jest przypisany.
  7. Indywidualny wychowawca ucznia odpowiada za kontakty z rodzicami ucznia, wypisuje świadectwo uczniowi, pośredniczy we wszystkich sprawach ucznia i liceum.

>>> pobierz wniosek [.pdf, 204.71 kB]

Procedura 4.

Indywidualny tok lub program nauki

  1. Rodzice (opiekunowie prawni) ucznia lub pełnoletni uczeń za zgodą rodziców, lub  wychowawca klasy, lub nauczyciel uczący ucznia występują z wnioskiem do  dyrektora liceum za pośrednictwem wychowawcy klasy o wydanie zgody na indywidualny program lub tok nauki.
  2. Wychowawca klasy dołącza do wniosku opinię o predyspozycjach, możliwościach i oczekiwaniach ucznia. Opinia powinna także zawierać informacje´ o dotychczasowych osiągnięciach ucznia.
  3. Nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne, których dotyczy wniosek o udzielenie zezwolenia na indywidualny program/tok nauki, opracowuje indywidualny program nauki lub akceptuje indywidualny program nauki opracowany poza szkołą, który uczeń ma realizować pod jego kierunkiem.
  4. Dyrektor liceum, po otrzymaniu wniosku i indywidualnego programu nauki, zasięga opinii rady pedagogicznej oraz opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej.
  5. Dyrektor liceum zezwala na indywidualny program lub tok nauki w przypadku pozytywnej opinii rady pedagogicznej i pozytywnej opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej.
  6. W przypadku zezwolenia na indywidualny tok nauki, umożliwiający realizację w ciągu jednego  roku szkolnego programu nauczania z zakresu więcej niż dwóch klas, dyrektor liceum występuje o opinię do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą. Wymagana jest pozytywna ocena.
  7. Dyrektor liceum, po udzieleniu zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki, wyznacza  uczniowi nauczyciela—opiekuna i ustala zakres jego obowiązków.

>>> pobierz wniosek [.pdf, 200.10 kB]

Procedura 5.

Wydanie duplikatu legitymacji lub świadectwa

  1. Wniosek o wystawienie duplikatu składa osoba, na którą dokument jest wystawiony, a w szczególnych przypadkach osoba upoważniona przez właściciela dokumentu. Wniosek składa się wraz z wymaganymi załącznikami.
  2. Do wniosku o wystawienie duplikatu legitymacji załącza się zdjęcie.
  3. Za każdy ze sporządzanych dokumentów należy dokonać przelewu na konto XXIII Liceum Ogólnokształcącego

    NR RACHUNKU BANKOWEGO: 10 1240 1037 1111 0011 0912 5469

    wpisując w tytule „ za wystawienie duplikatu ...” i podając nazwisko właściciela dokumentu za duplikat świadectwa - kwoty równej opłacie skarbowej od legalizacji dokumentu w wysokości 26 zł za duplikat legitymacji szkolnej - kwoty równej opłacie skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu w wysokości 9 zł lub przedłożyć zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.
  4. Duplikaty wydaje się w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
  5. Duplikat odbiera osoba, na którą dokument jest wystawiony, a w szczególnych przypadkach osoba upoważniona przez właściciela dokumentu. Odbierający duplikat obowiązany jest wylegitymować się dokumentem tożsamości.

>>> pobierz wniosek [.pdf, 297.91 kB]

Podmiot udostępniający informację:
XXIII Liceum Ogólnokształcące im. ks.prof. Józefa Tischnera w Łodzi
odpowiada: Katarzyna Mielech
data: 03-01-2022
wytworzył: Aneta Pachuca
data: 03-01-2022
data: 03-01-2022

Wszystkie wersje tej strony:

W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.

  • 03-01-2022 - Edycja treści
  • 05-05-2020 - Edycja treści
  • 04-01-2011 - Utworzenie treści

Statystyka odsłon tej strony:

Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 1897